Mark Zuckerberg

Facebook odnotował spadek dochodów

Prasówki

Facebook odnotował najsłabszy kwartał od debiutu giełdowego Facebook odnotował na wstępu roku najwolniejszy kwartalny wzrost od wprowadzenia na giełdę – podał serwis ABC News, wskazując, że problemy powiązane z pandemią Covid-19 przekładają się m.in. na całe spowolnienie rynku reklamy cyfrowej.

Koncern Marka Zuckerberga poinformował, iż w początkowym kwartale ostatniego roku zarobił 4,9 mld dolarów. To prawdziwi wzrost rok do roku (w początkowym kwartale 2019 r. koncern informował o zarobkach 2,4 mld dol.). Przychody Facebooka wzrosły o 18 proc. do gustu 17,7 mld dol.
Firma oznajmiła zarazem, że w zeszłych trzech tygodniach marca zaobserwował „znaczący spadek” cen oraz popytu na promocji.
Przedstawiciele Facebooka odmówili ujawnienia swoich prognoz względem przychodów za drugi kwartał, jednakże podkreślili, że obserwowana obecnie sytuacja „sygnalizuje stabilizację”.

W terenach, gdzie epidemia Covid-19 wywołała największe spustoszenie, Facebook odnotował 50 proc. wzrost użycia aplikacji do zmiany informacje prywatnych. Podwoiła się również liczba połączeń głosowych i wideo tworzonych z zachowaniem usług koncernu, który zaznaczył jednak, że aplikacji komunikacyjnych w wielu przypadkach nie monetyzuje. Dodatkowo w obszarach najbardziej dotkniętych pandemią osłabła działalność Facebooka w znaczącym elemencie reklamy.

W marcu z pomocy Facebooka korzystało 2,6 mld aktywnych w toku miesiąca użytkowników. To o 10 proc. więcej, niż rok temu – podało ABC News. Grupa osób poszukujących na Facebooku codziennie wzrosła w marcu o 11 proc. do gustu 1,73 mld użytkowników. Koncern z Menlo Park przekazał, że ogółem 2,99 mld osób wzięło w marcu z przynajmniej samej jego aplikacji: Facebooka, Instagrama, Messengera lub WhatsAppa. To o 11 proc. więcej, niż w ostatnim tymże momencie w roku ubiegłym.

Prezes Facebooka Mark Zuckerberg w konwersacji z analitykami stwierdził, że pandemia i związana z nią potrzebę siedzenia w zakładzie przez dużo kobiet miesza się na szybsze kupowanie nowych trendów komunikacyjnych, takich jak wideorozmowy czy małe czaty grupowe. Jak podkreślił, transmisje wideo na żywo, które wcześniej były grane do transmisji wydarzeń kończących się w dziedzinie pozawirtualnej, obecnie stosowane są przez nauczycieli, sektor radości i firmy religijne. Obecnie z pomocy tego stylu ma ponad 800 mln osób dziennie – podał szef Facebooka.

Zuckerberg zaznaczył zarazem, że pandemia wywiera spory pomysł na Facebooka i zaprezentował swoje zaniepokojenie tym, że spadek nią sprawiony może potrwać dłużej, jeśli zniesienie wprowadzonych w wielu miejscach obostrzeń nastąpi zbyt szybko.

Obecnie 95 proc. pracowników Facebooka realizuje nasze cele zawodowe zdalnie.

zobacz również Facebook odnotował najsłabszy kwartał od debiutu giełdowego

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o